Til stede: Rasmus, Steen, Lone, Lis, Grethe, Mette, Karen.
Forkortelser:
FN=Folkenetværket
FS=Folkesundhed
1. Seneste referat.
Enighed i bestyrelsen om at fastholde sidste mødes beslutning ang. honorar.
Referat af 20.09.2021 dermed godkendt af alle.
2. Medlemsregistrering.
Der var ved sidste møde stor tvivl om, hvad vi minimum skal og maksimum må registrere på medlemmerne.
Mette har undersøgt dette hos DGI og følgende er gældende:
Vi må registrere alle relevante oplysninger som mobil, e-mail, adresse, navn. Det må være tilgængeligt for alle relevante personer. Så langt man holder det internt i foreningen må det deles. Der er ingen regler for hvad der minimum kræves af oplysninger. Bare vi kan komme i kontakt med medlemmerne. Altså de må gerne registreres med bare navn. (Se også punkt 4 vedr. tovholdere/kf)
Mette oplyser at der findes digitale medlemssystemer. Også nogle der kan betales kontingent gennem. De koster dog noget at bruge.
Lone A meddeler, at hun gerne vil overtage medlemsregistreringen. Lone A tager kontakt til webmaster Lone, som nu står for medlemsreg. – og som har givet udtryk for gerne at ville aflastes.
Rasmus oplyser at medlemslisten er tilgængelig via FN’s gmail-adr., som p.t. kan tilgås af forrige bestyrelse, nuværende formand Rasmus og webmaster/medlemslisteansvarlige Lone.
Vi enes om at det må være den siddende bestyrelse, som skal have adgang til gmail-adr., formanden skal “åbne posten” og videresende til relevante ansvarspersoner. Hvis formand syg, skal en anden stå for at “åbne posten”. Der skal laves ny kode (Rasmus).
Steen nævner, at Hans Jørgen gerne vil kunne tilgå medlemslisten mhp. at følge Selvtrænerne. Løsningen bliver, at Lone A sender liste m markering af Selvtrænerne til Hans Jørgen.
3. Samarbejdsaftale mellem Folkenetværket og Folkesundhed.
Vi har haft møde med Foreningsudvikler Jacob og Britta fra FS.
Vi fik afklaring på at vi (FN) ikke er “Foreningen” – altså eneste forening, som kommer til at samarbejde med FS på Frydenlund. Vi gjorde det klart at vi som frivillig forening ikke ønsker at gabe over for meget og ikke ønsker at blive presset ud over vores kompetencer og kræfter, hvilket FS var helt klar over.
FS præsenterede et udkast til Samarbejdsaftale, som vi diskuterede. Vi har tilrettet og sendt reviderede udgave til Jacob, som vi hører fra efter efterårsferien.
Vi er forventningsfulde og positive omkring samarbejdet og ser gode muligheder i lokaliteten på Frydenlund.
4. Holdstatus / Tovholdere / Ansvarsområder.
Med henblik på at dele arbejdet ud på flere hænder, skal der på hvert hold udpeges en Tovholder, som skal tage sig af flg.:
– Ajourføring af deltagerliste med navn og tlf.nr.
– Ved evt. aflysning af aktivitet gr. sygdom eller lign., sende gruppe-sms til holdets deltagere.
– Ved ændring ift. halbestilling, så pr. mail give udførlig besked om dette til booking-ansvarlige. Beskeden skal gives senest 3 uger før ændrings-tidspunktet.
– Ift. redskaber, så pr. mail give besked til indkøbsansvarlige hvis slidte/ødelagte ting skal erstattes. Ved ønske om nyanskaffelser forelægge bestyrelsen dette og efter aftale med best. indkøbe.
– Deltage i Hjertestarter-kursus, melde sig til ansvarlige for Hjertestarter-kurserne. Tjek af Førstehjælpskasse/pose.
– Sammen med de øvrige tovholdere arrangere rengøring/trimning/optælling af redskaber – evt. sammen med hjælpsomme holddeltagere.
Skovtræning. (ma 10-11) Anni og Jytte 🙂
Udetræning. (tirs 10-11) Karen 🙂 indtil videre….
Puls- og styrketræning. ………………… Holdet aflyst indtil videre.
Selvtræning, lukket hold (tirs 15-16) Hans Jørgen 🙂
Motion i det fri (ons 10-11) Anni og Jytte 🙂
Gågruppe (ons 12-13.30) Lone og Bent 🙂
Curling …………………………….. Holdet aflyst indtil videre.
EVT. Badminton (tors. på Fryd) Oprettes evt. på sigt
Gå-fodbold (fred. 10-11/12-13 i vinterhalvåret) ? ? Jens… overvejer
Udetræning (lør. 10-11) Grethe 🙂
GoRun/Walk (sø. 10-11.15) Hans Jørgen 🙂 .. indtil videre….HJ søger afløser
Selvtrænerne +60 træner på Bjerggården, Abildgården, Fuglebakken: Hans Jørgen 🙂
(Karen har haft kontakt til tovholderne). Listen er ajourført.
Emnet Ansvarsområder udsættes til næste møde.
5. Førstehjælpskasse til holdene og Førstehjælpskursus til trænere og tovholdere.
Der skal være førstehjælpskasse og isposer i foreningens skab i Ankersgade, på Folkestedet og på Frydenlund. Lone/Bent og Jytte kommer med forslag til, hvad de har behov for at tage med i Mindeparken/på gåturene mandag/onsdag/søndag.
Lone A kontakter Malene, DGI vedr. Hjerte-redder-kursus.
6. Julefrokost.
Da lokalet på Folkestedet kun kan rumme 49 personer, har Lone fået den gode idé at forhåndsbooke festlokale på Lokalcenter Ankersgade (op til 100 personer) til den 3/12 (kl. 15-23) fest fra kl. 17-22.
Enighed om Ankersgade. Selvbetaling som vanligt på 50 kr.
Lis, Lone og Rasmus planlægger. Bestyrelsen står bi og er praktiske grise v. festen.
7. T-shirts. Hvordan og til hvem uddeles T-shirts.
Bevilling er givet i forhold til, at medlemmer med længste medlemsskab i Folkenetværket får T-shirt først. Satser på at det bliver en julegave 🙂
Lone/Lis pakker et prøvesæt til hvert hold. T-shirtsene prøves og best.liste med medlemsnavn og størrelse sendes retur til Lone/Lis.
8. Puljeansøgninger.
Rasmus søger den 25.10. DGI’s genstartspulje til at afprøve nyt computerprogram mhp. administration af prøvetimer for nye potentielle medlemmer.
Den 28.10. ved Fyraftensmødet arrangeret af FS (Rasmus, Lis, Karen deltager)
– bliver der søgt om midler via “Bevæg-dig-for-livet-puljen-2021”
– bliver der evt. søgt midler til en Ryste-sammen-udflugt.
Lone søger midler via DGI til dækning af udgifter ifm. opstart af nye hold.
9. Events/kurser
Vi var 8-10 deltagere fra Folkenetværket ved Århus´ største motionsevent på Rådhuspladsen m. efterfølgende kaffe og sødt i Rådhushallen.
Gratis Selvtræningskursus I over 2 dg i nov. (Jytte og Anni er tilmeldt.) Opslag hængt op til evt. interesserede selvtrænere (Hans Jørgen).
Gå-fodbold er inviteret til d.17/11 af præsentere holdet for mændene fra Frivillighuset Værkstedet.
Garo, Jens og Erik deltager.
Fristedet Skæring er booket til mandag d. 15. august 2022, kl. 9-20. Rasmus tjekker klokkeslæt.
10. Evt.
Steen kontakter Ankersgade mhp. booking af lokale til Generalforsamling d. 25.03.2022.
Vedtægter behandles/finpudses næste gang.
Referent: Karen Fousing